Kundeservice

Registrering og brukerdata

For å handle i vår nettbutikk må du registrere deg med navn, adresse, mobil og e-post. Dette trenger vi for å gjennomføre din bestilling og sende deg varene. Fordi det automatisk blir opprettet en kundekonto ved førstegangs registrering må du også velge et passord. Ved gjentagende besøk logger du inn med din e-post og ditt selvvalgte passord. Dette gir deg en del ekstra funksjonalitet, som lagrede adresser, oversikt over tidligere ordrer osv. Speiderbutikken AS behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger og GDPR. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register.

Priser

Alle prisene i nettbutikken vår er oppgitt i norske kroner inkludert merverdiavgift (MVA). Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme i handlekurven, fratrukket eventuelle gavekort og kampanjerabatter. Vi gir generelt ikke andre rabatter enn kampanjerabatter fordi vi heller ønsker å holde så lave priser som mulig til alle våre kunder.

Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når din bestilling er mottatt av oss. En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i bestillingsløsningen i nettbutikken, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

Ordrebekreftelse

Vi sender ut ordrebekreftlse på e-post så snart en ordre er mottatt hos oss. Dette er din sikkerhet for at vi har mottatt ordren. Dersom du ikke mottar ordrebekreftelsen innen rimelig tid, ber vi deg kontakte oss for å sjekke at ordren er kommet frem. Vi ber deg se gjennom den tilsendte ordrebekreftelsen å sjekke at alt stemmer med ditt kjøp.

Betaling

Vi tilbyr enkel og sikker betaling via Bambora. Du kommer automatisk til Bambora sitt betalingsvindu når du bekrefter din bestilling i kassen. I betalingsvinduet velger du betalingsmetode og godkjenner med Bank-ID eller annen godkjenning. All betalingsinformasjon blir oppbevart av Bambora i henhold til gjeldende regelverk, og er ikke tilgjengelig for oss

Betalingskort og Vipps

Du kan velge å betale med debet- eller kredittkort fra Mastercard og Visa. Du kan også velge å betale med Vipps via din mobiltelefon. Vipps er det aller enkleste for de fleste. I begge tilfeller vil beløpet bli reservert på din konto inntil vi sender varene til deg. Først når vi sender varene blir beløpet trukket fra din konto.

Faktura fra Collector Bank

Du kan velge å betale med faktura, og i visse tilfeller delbetaling, fra Collector Bank. Når du velger faktura må du oppgi ditt personnummer, og kravet vil stå på deg personlig. Dette er viktig å vite hvis fakturaen skal betales av en speidergruppe, menighet eller arbeidsgiver. Ordrebekreftelsen du har mottatt på e-post vil som oftest fungere som regnskapsbilag dersom bestillingen ble gjort i enhetens navn. Frigjørende betaling av faktura må gjøres til Collector Bank (ikke til oss). Faktura blir tilsendt på e-post (den du logget inn med) eller til din Folkeregisterregistrerte adresse, avhengig av hva du velger. Pass på at du mottar din faktura fra Collector og betal den i tide. Dersom du har spørsmål vedrørende din faktura kan du enten ringe Collector Bank på kundeservice 21 89 63 20, eller du kan logge inn med Bank-ID på bill.collectorpayments.no

Reklamasjon

Ved reklamasjon på vare kjøpt hos oss har du rett på ny vare iht. reguleringene i Kjøpsloven. Les mer om bytte og retur.

Forbehold

Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer / tjenestene på siden. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel!

Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personalopplysningsloven og e-handelsloven og våre standard kjøpsbetingelser samsvarer med forbrukerkjøp av varer over Internett.

Leveransevilkår

Vi sender alle varer med Posten. Din ordre blir sendt med det fraktalternativ du selv velger i kassen med mindre størrelse eller vekt gjør at Posten krever annen forsendelse. Når du fullfører en ordre kan du velge mellom tilgjengelige leveringsmåter for ditt postnummer. Fraktkostnad beregnes automatisk av Posten og blir tillagt totalsummen i handlekurven. Normal leveringstid vil være mellom 2 og 4 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor. Vi tar forbehold om noe lengre leveringstid i perioder der vi eller transportør har mye trafikk. Det er din lokale terminal som er ansvarlig for å sende ut hentemelding. Varer bestilt på nett som ikke blir hentet, eller nektet mottatt vil bli returnert til oss for kundens regning (se mer info under eget punkt nedenfor). Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi eventuelt kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling.

Angrerett - 30 dager åpent kjøp

Vi gir deg bedre vilkår enn lovens 14 dager, jf. Angrerettloven §13. Hos oss får du 30 dager på deg til å gi oss melding om at du ønsker å gå fra avtalen og benytte deg av din angrerett. Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side (jf. Angrerettloven § 12 punkt a). Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). Du kan altså ikke sende varen i oppkrav til oss. Vi henter ikke pakker som sendes i oppkrav. Er varen sendt gjennom posten eller annen selvstendig fraktfører skal den sendes tilbake på samme måte (jf. Angrerettloven §15 tredje ledd).

Uavhentede pakker

Transportør sender ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du blir belastet et gebyr på kr. 199,-, for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angretten.

Bytte / retur av varer

Dersom du ønsker å bytte mottatt vare i en annen størrelse eller farge, eller til et annet produkt, så sender du varene inn til oss. Vi sender deg ny vare fraktfritt tilbake. Ved bytte, kan ikke varene være brukt, samt at original emballasje og merkelapper som hang-tags kan ikke være fjernet fra produktet. Du må legge ved følgeseddelen som fulgte med varene og påføre hva du ønsker å bytte til. 

Send varer i retur til: Speiderbutikken AS, Postboks 6810 St. Olavs plass, 0130 Oslo. Husk å legge ved følgeseddelen.

Heving av kjøpet

Om du velger å heve kjøpet i sin helhet blir hele beløpet inkl. frakt/gebyr refundert. Dette forutsetter at varene er kommet tilbake til oss i hel og ubrukt stand. Det er ikke bytterett eller rett til å heve et kjøp av spesialproduserte varer med din egen logo, brodering, transfertrykk eller annen spesialtilpasning som gjør at varen ikke kan selges til andre.